onsdag 23. mai 2012

De søte små!

Selv har jeg to sønner så da jeg skulle gifte meg var det ikke så vanskelig å finne klær, de små brude-svennene var like flotte som far i sine mørke dresser.
Jeg har alltid sagt at det er en mening med at jeg aldri fikk en liten prinsesse, det hadde ruinert meg! Jeg kan ikke motstå vakre små kjoler og mamelukker;- noe min 12 år yngre lillesøster fikk svi for den gang da.
MEN, det trenger ikke være så dyrt!
Disse bildene er fra kolleksjonen til et merke som heter How To Kiss A Frog og føres bl.a. av http://www.barnelykke.no/.
Går du for den enda mere landlige varianten finnes det jo også merker som Weat, Pom Pom og Optimist Of Norway som føres av samme nettbutikk...




Er de ikke vakre?

Mere tradisjoner:

Bruden og hennes far skal normalt være de som ankommer kirken sist. Om brudens far ikke kan være tilstede, er det oftest en bror, en onkel eller et annet nært mannlig familiemedlem som følger henne opp kirkegulvet til der brudgommen står og venter. Når kirkedørene åpnes, begynner organisten å spille den brudemarsjen som er valgt av brudeparet. Den mest kjente marsjen, er "Mendelsohn Brudemarsj", men brudeparet kan forsåvidt velge (nesten) hva som helst. Alle reiser seg og vender så blikket mot de to som går i rolig takt opp kirkegulvet. Om det er brudepiker og/eller brudesvenner, går disse etter.
(source; bryllupsvenner.no)



1 kommentar:

  1. Hei!
    For noen herlige små jenter:) nydelig bilder!
    Klem Merete

    SvarSlett

Tusen takk for din hyggelige kommentar hos Vintage Interior Blogs! :-)