søndag 20. mai 2012

Ukens VI blogger


Romantiska Hem


Denne damen har et flott hjem, med masse herlig inspirasjon, men hun deler også mye inspirasjon fra andres hjem, som disse nydelige bildene viser...
Forrige søndag var Ingela ukens VI, og dette er Petra, som har skrevet de vakre innredningsbøkene sammen med Ingela, og sammen driver de også butikken Lev Vackert!



 Bloggerinnen om seg selv:
 Hej! Jag är en kvinna, fru, mamma,egen företagare, vännina, socionom, sommarfantast, arbetare och hmprf enligt andra en inredningsfanatiker... Inredning för mig är en livsstil och det är viktigt att min familj trivs hemma. Speciellt i dagens samhälle där det krävs mycket tid, energi och fokus av oss. Det är då extra viktigt att kunna hämta kraft, energi och välmående hemma. Det känns också viktigt för mig att hemmet växer med och formas efter mitt liv. Jag kan därför aldrig tänka mig att det skulle se ut på ett och samma sätt här hemma flera år i rad. Jag älskar det romantiska, lantliga, franska, vita med inslag av smutig pastell och sockerlåde brunt, second touch, barocka, behagliga, rustika, äventyrliga, trolska Harry potter andan och ja lite Leila bakar stilen! Jag vi får väl helt enkelt säga att om Harry Potter, Marie Antionett, Leila bakar och en loppis/antik frälst skulle komma in till mig och trivas allihopa ja då har jag nog skapat grunden för mitt dröm hem.... hihihi Mitt hjärta slår också lite extra när man till allt detta sköra blandar in lite av industridesignen.
Så som ni ser är det mycket som ska gå ihop, tinnar och torn, rostiga industrilampor och kristallkronor, gamla böcker, romantiskt porslin, lite grå pastell färg och lite äventyrliga /roliga onödiga prylar.... 
Motto; Lev Vackert! Därav namnet på den inredningsbutik som jag tillsammans med Ingela Broling (vän och kompanjon) driver i början av Kristinehamns skärgård. Se mer om Lev Vackert Butiken på butiksbloggen: www.levvackert.blogspot.com


Ta en titt på bloggen for herlig inspirasjon:

2 kommentarer:

  1. Vakker og inspirerende blogg!!
    Birte

    SvarSlett
  2. Hei!
    For et vakkert hjem:)
    Drømme hjem jo:)
    Ha en god kveld

    Klem Merete

    SvarSlett

Tusen takk for din hyggelige kommentar hos Vintage Interior Blogs! :-)